Известие

Collapse
No announcement yet.

балансиращи валове

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • балансиращи валове

    Здравейте колеги,някой да има идея как става зацепването на балансиращите валове на 159 2.2 jts мотора. Накъде трябва да сочат белезите на зъбните колела. Дано някой знае или поне да каже от къде да прочета ,че голяма беля си изкарах.

  • #2
    На веригата трябва да има 1 медна и 2 сребърни пластини A, B и C означени на схемата:



    Тези пластини трябва да съвпадат с маркерите на колелата, както е описано по-горе.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Разбрах. Господ здраве да ти дава.

      ---------- Post added at 20:30 ---------- Previous post was at 20:27 ----------

      Добре,че има хора като теб.

      Comment


      • #4
        Колеги пак проблем.Направих зацепването точно посхемата,която колегата ми изпрати,жената мина 60 км. иревна че колата и тракала.Днес пак я отворих,да не би нещо да съм сбъркал- няма грешка всичко е по схемата.Гледах гледах и реших да пробвам зацепването по същия начин само,че на 4ти цилиндър такт компресия.Затворих япаля същата картина.Не тресе,а трака.Струва ми се,че се чува откъм маховика.Някой знае ли при грешна центровка на тези ми ти валове какво става-тресе или трака?Има ли вероятност сега пък да се е разхлабил маховика?

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от poligraf Покажи съобщение
          Гледах гледах и реших да пробвам зацепването по същия начин само,че на 4ти цилиндър такт компресия.
          Това не го разбрах.
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #6
            При грешно зацепване на балансите би трябвало да има вибрации а не тракане, поне докато нещо не се разтрака в резултат от вибрациите.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Няма вибраций.Двигателя е съвсем спокоен и на тихи и по-високи обороти.Тракането е плътно,като от бутален болт,но с по-голяма честота и се чува от към ск. кутия. Към колегата code ,така както е показано на схемата белега на кол. вал ,1 и 4 бутала са горе,но едното компресира,а другото издухва.Пробвах и двата варианта,но разлика няма.

              Comment


              • #8
                Няма 2 варианта - все един е време е да закарате колата в сервиз.
                sigpic
                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                Comment


                • #9
                  При така описани нещата, аз мисля, че тракането няма връзка с балансите.
                  По-вероятно е да е нещо по маховик или притискател.
                  Добре е да се свалят скоростите и локализира/отстрани пролема за да не станат по-големи поразии.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    От тия валове не може да трака, освен от лагерите им. Но по-скоро вият, а не тракат.
                    Те служат само за уравновесяването на вибрациите, причинени от силите от втори порядък при четири цилиндровите двигатели.
                    Единия вал уравновесява вибрацията и въртящия момент на въпросните сили причинени от коляновия вал, а втория вал уравновесява въртящия момент създаден от първия вал. За това се върти в противоположна посока.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                      От тия валове не може да трака, освен от лагерите им. Но по-скоро вият, а не тракат.
                      Те служат само за уравновесяването на вибрациите, причинени от силите от втори порядък при четири цилиндровите двигатели.
                      Единия вал уравновесява вибрацията и въртящия момент на въпросните сили причинени от коляновия вал, а втория вал уравновесява въртящия момент създаден от първия вал. За това се върти в противоположна посока.
                      Ще си позволя да допълня, че става въпрос най-вече за редови мотори.
                      При боксерът въпросните инерционни сили не възникват.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Ще си позволя да допълня, че става въпрос най-вече за редови мотори.
                        При боксерът въпросните инерционни сили не възникват.
                        Ако трябва да издребняваме още повече, тогава твоето мнение трябва да каже, че не най-вече, а единствено при 4 цилиндровите мотори, какъвто е случаят.
                        Last edited by BO; d.m.y г., 15:56.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                          Ако трябва да издребняваме още повече, тогава твоето мнение трябва да каже, че не най-вече, а единствено.
                          Не издребняваме а уточняваме. Казах "предимно" защото нуждата от баланс е най-голяма при редови мотори, по-малка при V образни и нулева при боксери.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Не издребняваме а уточняваме. Казах "предимно" защото нуждата от баланс е най-голяма при редови мотори, по-малка при V образни и нулева при боксери.
                            И това не е така.
                            Защото редовия 6 цилиндров двигател е най-балансиран в моменти от 2-и порядък. Дори повече и от боксера, който заради изместването на 2 от цилиндрите пак създава въртящ момент около оста на въртене.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                              И това не е така.
                              Защото редовия 6 цилиндров двигател е най-балансиран в моменти от 2-и порядък. Дори повече и от боксера, който заради изместването на 2 от цилиндрите пак създава въртящ момент около оста на въртене.
                              Кое не е така? В контекста на темата и дискутирания мотор, говоря за 4 - цилиндров двигател. Оттам нататък сравнявам различните ситуации с балансирането на 4 - цилиндров мотор .

                              Но ако просто искаш да се намираме на приказки, нямам против да си дискутираме и гасенето на инерционни сили при 64 - цилиндрови мотори.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X