Здравейте колеги,някой да има идея как става зацепването на балансиращите валове на 159 2.2 jts мотора. Накъде трябва да сочат белезите на зъбните колела. Дано някой знае или поне да каже от къде да прочета ,че голяма беля си изкарах.
Известие
Collapse
No announcement yet.
балансиращи валове
Collapse
X
-
Колеги пак проблем.Направих зацепването точно посхемата,която колегата ми изпрати,жената мина 60 км. иревна че колата и тракала.Днес пак я отворих,да не би нещо да съм сбъркал- няма грешка всичко е по схемата.Гледах гледах и реших да пробвам зацепването по същия начин само,че на 4ти цилиндър такт компресия.Затворих япаля същата картина.Не тресе,а трака.Струва ми се,че се чува откъм маховика.Някой знае ли при грешна центровка на тези ми ти валове какво става-тресе или трака?Има ли вероятност сега пък да се е разхлабил маховика?
Comment
-
Първоначално публикувано от poligraf Покажи съобщениеГледах гледах и реших да пробвам зацепването по същия начин само,че на 4ти цилиндър такт компресия.sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Няма вибраций.Двигателя е съвсем спокоен и на тихи и по-високи обороти.Тракането е плътно,като от бутален болт,но с по-голяма честота и се чува от към ск. кутия. Към колегата code ,така както е показано на схемата белега на кол. вал ,1 и 4 бутала са горе,но едното компресира,а другото издухва.Пробвах и двата варианта,но разлика няма.
Comment
-
При така описани нещата, аз мисля, че тракането няма връзка с балансите.
По-вероятно е да е нещо по маховик или притискател.
Добре е да се свалят скоростите и локализира/отстрани пролема за да не станат по-големи поразии.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
От тия валове не може да трака, освен от лагерите им. Но по-скоро вият, а не тракат.
Те служат само за уравновесяването на вибрациите, причинени от силите от втори порядък при четири цилиндровите двигатели.
Единия вал уравновесява вибрацията и въртящия момент на въпросните сили причинени от коляновия вал, а втория вал уравновесява въртящия момент създаден от първия вал. За това се върти в противоположна посока.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеОт тия валове не може да трака, освен от лагерите им. Но по-скоро вият, а не тракат.
Те служат само за уравновесяването на вибрациите, причинени от силите от втори порядък при четири цилиндровите двигатели.
Единия вал уравновесява вибрацията и въртящия момент на въпросните сили причинени от коляновия вал, а втория вал уравновесява въртящия момент създаден от първия вал. За това се върти в противоположна посока.
При боксерът въпросните инерционни сили не възникват.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЩе си позволя да допълня, че става въпрос най-вече за редови мотори.
При боксерът въпросните инерционни сили не възникват.Last edited by BO; d.m.y г., 15:56.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеАко трябва да издребняваме още повече, тогава твоето мнение трябва да каже, че не най-вече, а единствено.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНе издребняваме а уточняваме. Казах "предимно" защото нуждата от баланс е най-голяма при редови мотори, по-малка при V образни и нулева при боксери.
Защото редовия 6 цилиндров двигател е най-балансиран в моменти от 2-и порядък. Дори повече и от боксера, който заради изместването на 2 от цилиндрите пак създава въртящ момент около оста на въртене.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеИ това не е така.
Защото редовия 6 цилиндров двигател е най-балансиран в моменти от 2-и порядък. Дори повече и от боксера, който заради изместването на 2 от цилиндрите пак създава въртящ момент около оста на въртене.
Но ако просто искаш да се намираме на приказки, нямам против да си дискутираме и гасенето на инерционни сили при 64 - цилиндрови мотори.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment